FAQ

Vår första Rengöring Visit – Varför är det annorlunda? Varför är det nödvändigt?
Vårt första städning besök är mer som våren rengöring eller kanske “sparkling” rengöring. Innan vi kan börja regelbundna rengöring av ett hem, det finns en mängd förstagångs uppgifter som kräver extra tid och ansträngning. Det finns en stor skillnad mellan “gamla” smuts och “nya” smuts. Om vi inte bli av med den gamla smuts, oavsett hur hårt vi försöker, är att helt enkelt ta bort nya smuts inte att göra ditt hem mousserande. Det är inte ovanligt för oss att spendera från fyra till åtta gånger längre på en första-gången rengöring då det tar oss på regelbundna, upprepa underhållsbesök.
Kanske ingen har sugits bakom eller under soffan i månader. Bokhyllor, golvlister och fönster är främsta kandidaterna för långa perioder av försummelse, och kan kräva extra initiala “TLC.” Köksskåp, bänkskivor och vitvaror oftast kräver extra uppmärksamhet på vårt första besök. Fett, fingeravtryck och annan smuts verkar göra sig igenom allas hem och dras till köket. Det tar inte lång tid för köksdamm komma att suga upp fett, som är svårare och mer tidskrävande att städa sedan en veckas vanlig smuts.
Om vi inte spendera tid och ansträngning för att få dusch dörrarna, dusch-dörr spår, dusch och badrum väggar, badkar ytor, fixturer VVS och golv rengöras noggrant, kommer dessa objekt inte ser riktigt ren oavsett hur ofta vi besöka.
Har samma personer kommer varje rengöring besök?
Vi gör allt för möjligt att se till att samma person kommer alltid till samma hem. Vi vill verkligen att våra anställda ska bygga upp en relation med våra kunder. Att bygga detta förhållande leder till förtroende och tillfredsställelse. Men det finns ibland omständigheter som ligger utanför vår kontroll och du kanske inte samma person. Om det händer ska du vara säker på att den som kommer i ren är lika kapabla som någon anställd som vi har.
Har någon måste vara närvarande under rengöringen?
Det enda du behöver göra är att göra det möjligt för oss att få tillgång till ditt hem eller företag. Visst, om du känner dig bekväm kan du ge oss en nyckel, vilket gör det mycket lättare för vår personal. Men på något sätt behöver du vara hemma för oss att slutföra jobbet. Många av våra kunder är inte hemma och njuta av att återvända till ett nyligen rensade hus efter en lång dag av arbete.
Vad ska jag göra med mitt larmsystem?
Vissa kunder kommer att ge oss tillgång till koden för sitt hem, andra kommer att ha en gäst eller tillfällig kod för oss. Men enligt vår erfarenhet är det lättast att få ditt larmsystem avstängt för dagen då ditt hus blir städat.
Brukar du ange din egen rengöringsprodukter?
Vi levererar alla våra egna produkter med extra avgifter för att slutföra jobbet. Vi har arbetat med samma produkter och utrustning och har funnit dem vara mycket framgångsrik. Vi är också alltid efter produkter och utrustning som tekniska förändringar för att se till att vi tillhandahåller den säkraste och mest hälsosamma miljö för dig och din familj.
Kan jag leverera mina egna rengöringsprodukter?
Du kan säkert göra en förfrågan om att vi ska använda en speciell produkt (er) som du kan vilja. Det enda vi ska göra är att se till att vi har en fullständig kunskap om produkten, så att vi vet att vi inte kommer att göra någon form av skador på ditt hem eller företag.
Kommer ni erbjuda någon återbetalning om vi är missnöjda med städningen?
Nej, men vi kommer att städa området ni inte var nöjda med inom 24 timmar efter den schemalagda tiden.
Har du garanti?
Ja vid Shiny Stars Städ vi strävar efter 100% nöjda. Om du inte är nöjd med någon eller alla av rengörings vi tillhandahåller, ring eller maila oss inom en dag av din städning och vi kommer vara glad att komma ut och åtgärda problemen.
Vad ska jag göra med mina husdjur under städningen?
Vi ber att ni förser oss med tillräcklig information om era husdjur.
Har du ett avbokningsregler?
Om du inte vill ha städning vid något av de tillfällen vi tidigare kommit överens om så är vi tacksamma om vi får reda på det två arbetsdag innan, annars tillkommer en avbokningsavgift.
Måste jag leverera en nyckel för dig att städa mitt hus?
Medan ja detta är det enklaste av alla sätt för oss att komma hem, är det inte nödvändigt att göra det. De flesta av våra kunder ger oss en nyckel. Vi förstår att det tar tid att lita på ett nytt företag som gör jobbet åt dig. Medan du bygger upp det förtroendet om du inte känner dig bekväm att ge oss en nyckel kan du lämna nyckeln i en uppsättning plats som vi känner till.
Hur betalar Jag?
Vi fakturerar när månaden är slut. Detta för att samla alla dina beställningar på en och samma faktura. Fakturan skickas i början av nästa månad, och du har 10 dagar på dig att betala. Väljer du att få fakturan via mejl tillkommer ingen faktureringsavgift, vill du ha den på posten tar vi ut 30 kronor*. Uppge fakturanummeret när du betalar via internetbank.

Warning: require_once(/customers/2/b/a/shinystars.se/httpd.www/wp-admin/includes/plugin.php): failed to open stream: No such file or directory in /customers/2/b/a/shinystars.se/httpd.www/wp-content/plugins/linkable-title-html-and-php-widget/linkable-title-html-and-php-widget.php on line 297 Fatal error: require_once(): Failed opening required '/customers/2/b/a/shinystars.se/httpd.www/wp-admin/includes/plugin.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /customers/2/b/a/shinystars.se/httpd.www/wp-content/plugins/linkable-title-html-and-php-widget/linkable-title-html-and-php-widget.php on line 297